Mission

Demonstrate leadership in the delivery of relevant and meaningful education, research and reconciliation actions rooted in strong connections to Northern land, tradition, community, and people.


Faire preuve de leadership dans la prestation d’initiatives de formation, de recherche et de réconciliation pertinentes et utiles, fondées sur des liens solides avec la terre, les traditions, les collectivités et les résidents du Nord.

Vision

Through the transformation of Aurora College into a polytechnic university, we will establish a university in the North and for the North that creates equitable learning, research, and career opportunities for residents across the Northwest Territories and beyond.


Grâce à la transformation du Collège Aurora en une université polytechnique, nous établirons une université pour la population du Nord qui créera des occasions équitables d’apprentissage, de recherche et de carrière pour les résidents des Territoires du Nord-Ouest et d’ailleurs.

Values

HONOURING NORTHERN LAND, PEOPLE, AND CULTURE

We value the uniqueness of this land and the people who live here. We respect the land, water, air, and animals. We work with community leaders, organizations, and individuals to strengthen collaboration and build relationships with the communities we call home.

EXCELLENCE AND INTEGRITY

We are dedicated to supporting our students, faculty, and staff in their pursuit of academic excellence. We hold ourselves to the highest standards in our teaching, research, and ethical behaviour. We always strive to incorporate emerging practices and approaches to ensure continuous improvement.

INCLUSIVENESS AND DIVERSITY

We welcome the richness that comes from different perspectives, backgrounds, and experiences. We foster a culture of diversity, equity, and inclusion that celebrates different ways of being, knowing, seeing, and doing. We recognize the unique needs of individuals and work to support their success in their journey at Aurora College.

INNOVATION

We foster a culture of innovation, curiosity, and constant exploration. We inspire and nurture these qualities, striving to find new and exciting ways to meet the unique needs of the North.

ACCOUNTABILITY

We believe that accountability is key to building trust and creating meaningful impact in our communities. We hold ourselves tothe people we serve – our students, staff, and community members – and ensure that our actions, processes, and programs reflect this commitment.


HONORER LA TERRE, LES PEUPLES ET LES CULTURES DU NORD

Nous valorisons le caractère unique de ce territoire et des personnes qui y vivent. Nous respectons la terre, l’eau, l’air et les espèces sauvages. Nous travaillons avec les dirigeants communautaires, les organisations et les individus pour renforcer la collaboration et établir des relations avec les collectivités dans lesquelles nous vivons.

EXCELLENCE ET INTÉGRITÉ

Nous nous engageons à soutenir nos étudiants, nos enseignants et notre personnel dans leur quête d’excellence académique. Nous nous imposons les normes les plus élevées en matière d’enseignement, de recherche et de comportement éthique. Nous nous efforçons toujours d’intégrer les nouvelles pratiques et approches afin d’assurer une amélioration continue.

INCLUSIVITÉ ET DIVERSITÉ

Nous saluons la richesse qui découle de la diversité des points de vue, des origines et des expériences. Nous encourageons une culture de la diversité, de l’équité et de l’inclusion qui valorise les différentes façons d’être, d’apprendre, de voir et d’agir. Nous reconnaissons les besoins uniques des individus et nous nous efforçons de les aider à réussir leur parcours au Collège Aurora.

INNOVATION

Nous promouvons une culture de l’innovation, de la curiosité et de l’exploration constante. Nous encourageons et entretenons ces qualités, en nous efforçant de trouver des moyens nouveaux et passionnants de répondre aux besoins uniques du Nord.

REDDITION DE COMPTES

Nous croyons qu’il est essentiel de rendre des comptes pour instaurer la confiance et exercer une influence positive sur nos collectivités. Nous avons des responsabilités vis-à-vis des personnes que nous servons – nos étudiants, notre personnel et les membres de la collectivité – et nous veillons à ce que nos actions, nos processus et nos programmes reflètent cet engagement.


Three year strategic plan